Neden İstanbul?

MODA VE TİCARETİN BAŞKENTİ : İSTANBUL

D

ünyanın en önemli iş ve kültür merkezlerini birbirine bağlayan dev bir metropol olmasının yanı sıra İstanbul, Avrasya’nın da ticaret ve moda merkezi konumunda. Avrupa, Körfez Ülkeleri, Bağımsız Devletler Topluluğu, Orta Doğu ve Asya pazarlarının en elverişli buluşma noktası. İstanbul, Asya ve Avrupa Kıtalarının birleşme noktasında yer alan, tüm dünyada hakim olan ticaret hayatının temellerinin atıldığı en önemli ticaret merkezi. Coğrafi konumu, ana ulaşım koridorları üzerinde bulunmasıyla adeta doğal bir aktarma merkezi. 4 saatlik uçuşla Avrupa, Avrasya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da 1,6 Milyar potansiyel müşteriye ve 28 Trilyon dolarlık bir pazara kolayca erişim imkanı. Türkiye’nin ticaret hacminin %30’unun kaynağı olan ve 16 milyon nüfusuyla büyük bir alıcı potansiyeli sunuyor olması. Çevresindeki ülkelerle ticari bağlantılar kurmak ve Türk üreticilerinden mal tedarik etmek isteyen yabancı firmaların uğrak yeri.

“Türk tekstil ve hazır giyim sektörü ekonominin lider sektörlerinden birisi olup, 340 milyar liralık üretimle imalat sanayide en fazla üretim yapan sektördür.  Türkiye, Dünyanın 6.büyük, Avrupa’nın ise 2. büyük tedarikçisi konumunda olup, ihracatın %40’ı Avrupa ülkelerine gerçekleşmektedir.” 

Turizm açısından cezbedici avantajlar sunan şehir, her yıl katılımcı ve ziyaretçiler kültür ve tarihin başkenti İstanbul’un ilham veren tarihini yaşayabilecekleri rotalar oluşturma fırsatı sunuyor.

Dünyanın en önemli iş ve kültür merkezlerini birbirine bağlayan dev bir metropol olmasının yanı sıra İstanbul, Avrasya’nın da ticaret ve moda merkezi konumundadır.

Türkiye’den en fazla hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı yapılan ülkeler ise; Almanya, İspanya, İngiltere, Hollanda, Fransa, Irak, ABD, İtalya İsrail Danimarka olarak sıralanırken, abiye ve şık tasarım modeller ise Mısır, Suudi Arabistan gibi Ortadoğu Ülkelerinin yanı sıra, İspanya, İtalya, Hollanda, Portekiz, Rusya gibi ülkelere ihracatı yapılmaktadır.